Lättlurade Barn

Åhh, jag är ännu mer trött än jag brukar vara. Kan det vara möjligt? C och jag håller på att storstäda här hemma. Alla fönster är putsade, alla dörrar är tvättade. Vi har tagit ut all porslin ur skåpen i köket och diskat det samt tvättat alla skåp invändigt och utvändigt, tvättat ur kylskåpet mm. Nu är det ugnen som ska tvättas sen är hela köket storstädat. Men den där sprayen man ska ha i ugnen måste stå över natten för fungerar bäst då. Då är det bara att dammsuga och moppa golvet och så är det så freeesh som det kan bli där. Skönt med storstädningar. Man ska ju göra sånt här 1-2 gånger om året tycker jag annars känns det inte rent  hur ofta man än städar. Nu öppnar man ett skåp, vilket som helst och så är det skinande rent. Hatar smuts och hatar mest av allt disk. Dessutom bra att ha det här överstökat innan H har semester så man kan passa på att göra massa roligt då istället.

Igår hade vi besök av L och N. Inte träffats sen i januari skulle jag tro. Fick även roliga nyheter och världens godaste kram. Idag så blev det en lång runda på stan med L och M, fick även sällskap av mami lite senare. Skönt att kunna umgås med en person som man inte träffat på år och ändå  känna att det är så bra och man kan prata om allt. Blev en massa shopping men bara till C och bilder kommer så fort jag lägger in det på datorn, sååå cute med barnkläder. Jag väntar till på lördag för då blir det shopping för min del. Dessutom så gick en gubbe förbi oss på stan och rätt vad det är så säger han att jag har grymma byxor, som om jag inte visste det, nej skämt åsido, hade mina trashade leggings. Grannens unge var här för ett par dagar sedan och undrade varför jag hade så många hål i mina byxor så hittade jag på att jag hade ramlat i trappen och då kommer det självklart följdfrågor, såna är barn. Hon frågade hur jag lyckades med det och jag svarade att jag snubblade över min egen fot och fick så många hål, lika många hål och lika stora på varje ben (trashade leggings fårn Gina Tricot). Japp, hon gick på det. Lättlurade barn är.

Kommentarer
Postat av: L

meeen gud ser han dina byxor? ahah så klockrent sagt var det ju=)

2009-06-11 @ 22:55:52
Postat av: Mimma

L:hehe ja, han ser väl sånt som utmärker sej, som MOI ;)

2009-06-15 @ 20:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0