Jag Kan Inte Lämna Honom Ensam För En Sekund

Förresten så har jag varit och klippt mej idag, skulle gjort det i torsdags men då var det fullbokat. Blev även en del slingor gjorda. Om ni är snälla så kommer det kanske bilder på the new hairdo. Annars så vart det stan idag, handlade lite leksaker till C med B samt farmor blev även ett besök på Donk. Imorgon ska jag laga blomkålslåda med skinka, yummie, ett av mamis recept som ska testas. Vet redan i förväg att det är något som inte kommer falla H i smaken men jag och C älskade det. Funderar även på att baka annanspaj till efterrätt hehe. By the way så var det lovely L som hade hand om C hela morgonen. Kom hit vid åtta imorse och han tyckte det var så roligt så han var jätte snäll mot henne tydligen.

C kan jag för övrigt inte lämna ensam för en sekund längre. Nu har han lärt sej att ställa sej upp med hjälp av vardagsrumsbordet, soffan, tevebänken, skostället, gåstolen, ja med hjälp av ALLT helt enkelt. Så man är livrädd för att han ska ramla och slå sej för visst står han men han är ju inte riktigt stabil ännu. Dessutom så har han börjat säga pappa ordentligt nu. Förut så daddade han bara och då kunde det bli mama, papa, dada, baba och lite allt möjligt men nu verkar det bli ett riktigt ord. Nu har vi ju fått höra ordet titta ett x antal gånger de senaste månaderna så var väl på tiden med ett nytt hehe nej men bebis är så duktig så.


Kommentarer
Postat av: carro

det är inte klokt vad länge sedan det är. men det är nog som du säger...transcom - det var ett tag sedan det.



haha..ja, jag minns det. men som du säger att man ska väl aldrig säga aldrig. men jag minns också att du alltid sagt att du ska ha ett barn som skulle heta just C. det är ju hur kul som helst. :)

2009-06-16 @ 21:39:09
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: L

måste ha den snyggaste systern ever.speciellt med din nya frisyr, lovely! psss saknar lilla snorisen nu. love

2009-06-16 @ 22:58:39
Postat av: L

Flipsyde- when it was good



Kellt Rowland feat David Guetta-

2009-06-16 @ 23:27:33
Postat av: Anonym

Flipsyde- when it was good



Kellt Rowland feat David Guetta-When love takes over



lovelovelove

2009-06-16 @ 23:28:08
Postat av: Sara

lovely väntar på att det ska plinga till i telefonen då;) åh jag vill ha annanas-paj o bosnisk mat, ge mig! haha

2009-06-17 @ 00:12:50
URL: http://laala.blogg.se/
Postat av: mallan

jag längtar till min Milla säger Mamma :) vad länge dröjde de innan han sa sitt första ord?? Milla verkar redan vilja säga en massa men kan inte.. Hon sitter o smajlar o har sig och rör med munnen men det kommer liksom inget ljud. Det bara piper till. ehhe. men annat kan man ju inte vänta sig när hon bara är en och en halv månad liksom :)

2009-06-17 @ 00:34:38
URL: http://troddedu.blogg.se/
Postat av: Mimma

Carro: ja, tiden bara flyger när man har roligt :)



hehe jag komme rinte håg det men kan jag säkert ha sagt haha. ville typ ha tusen olika namn när jag var yngre hehe =)



L: mmhm snyggaste ever ;) snorisen saknar dej med !

men inte hört den med kelly men flipsyde är sååå bra.



Sara: hehe ska skicka snart, lagar mat nu hehe ;) du får bosnisk mar snart, promise !



Mallan: hehe ja, är hur underbart som helst. njae, han har sagt orde mamma, pappa och titta rätt länge, sen han var typ fem-sex månader men då vet dom inte vad ordet betyder och enligt bm så får inte själva ordet mamma, pappa osv betydelse förrän de är runt ett år för då förstår de själva att det är personerna mamma och pappa som de ropar på. så fast han sagt det tidigare så tycker jag inte det räknas då han själv inte förstår att han säger det. men han började med själva daddandet rätt tidigt faktiskt =)

2009-06-17 @ 10:54:08
Postat av: Mikaela

Hejhej! Ville bara säga att det finns en guide till sotade ögon nu på maskara.se som du önskade :) Om du har missat den får du gå in och kika :)

Kram Mikaela på maskara.se

2009-06-17 @ 10:59:07
URL: http://maskara.se
Postat av: Emma

Ja, det vore något att bara få köpa hur många heels som helst! :)

Det låter smarrigt med ananaspaj. Det tror jag aldrig jag testat!

Ha en trevlig kväll!

2009-06-17 @ 19:42:15
URL: http://fashionbyme.blogg.se/
Postat av: Mimma

Mikaela: lovely, ska spana in det nu på en gång =) thanx ! KRAM



Emma: ja, då skulle man vara lycklig, förstår inte såna som säger att man inte kan köpa lycka hehe =)

ja, blev ju tyvärr ingen paj idag men imorgon, aldrig testat jag heller men du får veta om det är värt att baka den imorgon =) detsamma !

2009-06-17 @ 20:48:13
Postat av: Linda

Vi diskuterade faktiskt det där innan Filippa föddes. Den som är föräldraledig ägnar sej åt barnet,är ju massor som måste göras med blöjor, mat lek och nattning osv. Sen det man hinner med hemmet är bara ett plus annars delar vi på det på kvällen eller helgen. Fast oftast gör jag mest iaf så vi kan umgås istället och göra annat. När Magnus kommer hem ifrån jobbet får han ta hand om barnen så jag kan få göra nåt eget då och då med. När han inte spelar fotboll då, det tar ju tid det med. Skulle han inte få om han inte tog sitt ansvar hemma :)

Lätt för pappor att tro att man bara fikar och har kul som föräldraledig, de måste testa innan de förstår tror jag. M vart bättre efter sina 3 månader hemma...

Du får ställa krav på H, han kommer ju själv förlora på att inte ha samma relation till C som du får...

2009-06-18 @ 12:03:08
URL: http://lindamagnus.blogg.se/
Postat av: Mimma

Linda: mmhm är väl något man ska prata om innan man skaffar barn antar jag för är ju inte så kul om det visar sej att man ser på det på helt olika sätt men tanke på att barn är en utmaning i sej. ja, känns lite som att killar tror att man har semester men man hinner inte ens sätta sej ner förrän C sover för natten och det är först då som man känner att man får varva ner. Hehe jag har varit o fikat utan C typ 2 ggr sen han föddes, det är nog allt jag gjort utan honom med, förutom 1 maj som jag hade tjejerna här.

2009-06-18 @ 20:56:40
Postat av: Fresh Design

Behöver du ny design till din blogg? Ta gärna en minut till att titta in på våran blogg och se vad vi kan erbjuda! Vi designar även efter dina önskemål!

2009-06-18 @ 21:00:43
URL: http://freshdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0