Erfarenhet

Nu sitter jag i soffan och njuter av en Irish Cream Latte, mumma! Bebis sover, i barnvagnen. Han är så trött men vägrade somna så fick lägga honom i barnvagnen och han hade så roligt och somnade till slut. Håller på att få två till tänder, kommer bli sötare än han är nu till och med, om det är möjligt. Vi var på BVC tidigare idag pga hans hosta men inget att göra åt det då man inte ger hostmedicin till barn under 2 år men hon tyckte det var bra gjort att ge honom vatten under natten så fort han hostade och sen stoppa nappen i mun så han kunde fortsätta sova. Vi pratade faktiskt rätt länge om hans rutiner, mat, magont, att säga ifrån osv och när jag gick därifrån mådde jag hur bra som helst då C har världens bästa barnmorska och hon påpekade ett antal gånger att jag är så klok. Det vill man faktiskt höra när man uppfostrar ett barn i och med att det är första gången så behöver man faktiskt bekräftelse på att man gör rätt fast man vill göra allt på sitt eget vis. Jag är rätt snabb med att säga till mina föräldrar när de påpekar något som gäller C för det är ju första gången för mej och visst vill man ha tips och råd, men man vill ändå ha sina egna rutiner och få egen erfarenhet. Men men nu ska jag spana lite kläder och ta det lugnt.

Efter regn kommer solsken, för visst tusan regnar det. Kanske vår på gång!

Kommentarer
Postat av: Anonym

oh lord!! haha folk säger jag bara, fattar dom inte att man skrattar åt dem??=)

2009-03-30 @ 15:09:32
Postat av: Sara

hehe var jag som skrev:P

2009-03-30 @ 15:10:03
URL: http://laala.blogg.se/
Postat av: Mimma

Sara: haha nej dom tror ju att det är tvärtom, men sen när är en tjej hora för att en kille väljer henne framför dej haha.

2009-03-30 @ 15:12:38
Postat av: MLee

Åh, stackars C, vi måste fika så snart han blir bättre och ha en catch up ang kläder&dumma människor!



Böckerna kan du beställa på Adlibris bland annat, och äggröran gör du på 1 ägg+2 msk mjölk eller grädde.



BTW. Jag tycker varken du eller Lissa ska bry er om vad den där cpbruden har att säga. Hon är bara avundsjuk för att ni två är de vackraste&bästa tvillingarna som finns! All cred till er, och all skit åt henne!



ps. Jag är mkt smalare nu än före graviditeten, så hon kan ju hålla käften om den saken :P

2009-03-30 @ 17:24:49
URL: http://mlee.blogg.se/
Postat av: Linda

Visst är det skönt med bekräftelse, tycker jag att det är med andra barnet också även om man gör på sitt sätt:) Vilket BVC går ni på?

Tråkigt med hosta,det har mina tjejer också. De hostar hela nätterna,synd om de när de är små.



Vilken tragisk människa (ditt tidigare inlägg) förstår att det är irriterande, fast egentligen är han/hon inte värd någon uppmärksamhet alls, usch!

2009-03-30 @ 19:02:53
URL: http://lindamagnus.blogg.se/
Postat av: Lissa

av ren vana var jag så nära på att skriva www.chayse.blogg.se haha kommer ta ett tag att vänja av sig...



Du vet att bättre syster får man drömma om, och att jag har två sådana dessutom gör mig till lyckligaste och världens bästa vänner.!!

2009-03-30 @ 20:39:09
Postat av: Anonym

http://mariapettersson.blogg.se/2009/march/goodiebagtavling-varde-cirka-20-000-.html#comment



Vore jätte kul om du ville vara med i min tävling, där man kan vinna en goodiebag värde hela 20 000:-



Ha en fin kväll!

2009-03-30 @ 23:04:34
Postat av: Karin

Hejje

Va gott det lät m Irish!

Läste lite på hennes blogg o jag tror aldrig jag sett henne.

Tragiskt iaf...

Tycker du o din syster verkar vara så rara.



Ha de fint tjejen

Kram K

2009-03-31 @ 01:07:36
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: Mimma

MLee: Åhh, testade äggröran o han blev jätteglad men stackarn håller på att få tänder uppe nu så kan varken äta välling eller tugga eller något =( men blir väl bättre. haha skojja inte, märkt att hon snor idéer till alla sina inlägg från oss? värst av allt är att vår storebror jobbar med hennes pappa o hennes föräldrar vet inget ang detta om henne utan tror att hon varken dricker eller har sex haha. är man falsk så är man ;) o sen att människan tror att hon har rätt att yttra sej om såna som fått barn, patetisk.



Linda:Går på baggännge, tror det är hos magnus mamma faktiskt =) snällare människa får man leta efter!!! ja, man kan inte göra så mkt förutom ge han vatten. dessutom två till tänder på gång så han kan knappt äta.



ja, skojja inte. allt detta för att min syster dejtade en kille som hon varit kär i sen hon var ett bran tydligen, så tror hon att hon har rätten att kalla henne för klamydiahora och tjoch och dessutom skriva nedsättande saker om massa andra tjejer o sprida rykten om att folk ligger runt. tror folk betedde sej så under högstadiet om de gjort de överhuvudtaget. sen är hon så patetisk att hon ska sno idéer till inlägg.



Lissa: hehe, men är faktiskt synd. tyckte om dina ashley outfits =)



Karin: Ja, men det är ju det. men nu sitter man o dricker vanligt hederligt coffee, rätt underskattat hehe. Ja, ist för att tjejer ska ta hand om varandra och förstå att man inte gå runt o säga hora hur som helst o sprida falska rykten om att folk ligger runt (lär ha varit i samma rum för att veta det liksom) så beter sej människan som ett litet barn. men ingen idé att ägna nån tid åt sånt folk när det finns massa andra underbaringar därute =) kanske ses på statt nån gång, lite sugen nu när man vet att personalen är så trevlig !!!



kram

2009-03-31 @ 13:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0