På Grund Av Såna Människor Är Det Krig Ute I Världen

I helgen  var jag ute och gick med mami och L, i väntan på att H skulle komma för hade en dejt uppe i Lunedet med thee sällskap, skulle kolla på djuren och kan tala om att C stortrivdes. Den ungen älskar djur, blir galen när Hs föräldrars hund kommer i närheten av honom.

Men anyways to the point. Vi kom att prata religion. Mami kom med en kommentar om att hon hatar vissa människor, rättare sagt ett folkslag och då blev både L och jag galna. Hur kan man säga att man hatar ett folkslag? VISST man kan hata enskilda personer, det gör självklart jag med, men då hatar man inte hela deras folkslag. Jag hatar såna som kraschar in sina flygplan i byggnader så massa oskyldiga människor mister livet, i detta fall är det ju oftast muslimer men jag är född muslim och jag är inte en sån som kraschar plan utan det är en pytteliten del utav alla msulimer som är såna och då har folk en tendens att dra alla över en kam. Vissa hatar judar och alla vet hur läget vid Gazaremsan är nu, kristna och katoliker hatar muslimer och vice versa pga anledningar som för mej är stenåldern. Men vad vi försökte förklara för min mamma är att ALLA krig som startas i denna värld beror på religioner. Folk står inte ut med att andra kan ha en annan tro och tycker det är helt konstigt och börjar då anta massa saker om just den religionen och det folket. Jag är född muslim men är inte troende för fem öre. Känner så många människor som kommer från samma ställe som jag, som är muslimer och tro mej säger sej vara msulimer med stort M men äter griskött (detta är förbjudet inom islam då grisen anses vara ett smutsigt djur) i smyg och snackar skit om andra som äter griskött, dricker och tror att ingen vet om det, hur kan man då tro att man har rätt att snacka om andra? Kan tänka mej att det är precis samma sak inom alla andra religioner. Folk får väl stoppa i sej vad fan dom vill oavsett religion och det är ingen annans ensak.  Vad ger andra rätten att hata människor bara för att man inte har samma åsikter och samma tro? Fan det är ju pga såna människor som det är krig ute i världen.

Kommentarer
Postat av: MLee

Du har helt rätt min vän !

2009-05-05 @ 22:32:51
URL: http://mlee.blogg.se/
Postat av: lissa

håller med, men kanske ska förklara varför mor känner som hon gör så folk hänger med på att hon inte är hatisk:P

2009-05-06 @ 08:57:30
Postat av: Mimma

MLee: Mmhm visst har jag, religion är inte min grejj ! Men fick mamma att framstå som störd hehe, hon är icke sån, var inte så hon menade ;)



Lissa: hehe jo, men orka dra ett till inlägg om det, folk fattar att hon inte är ett monster :P

2009-05-07 @ 20:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0