Årets Skämt

FÖRSÄKRINGSKASSAN ! Måste ju vara årets (förra årets med) skämt. Man kan inte göra något som har med dom att göra utan att det ska ta 12345 stycken samtal och 54321 inloggningar på deras hemsida. Om jag vill göra något så enkelt som att sjukanmäla mej, då jag är mammaledig, så H stannar hemma och tar hand om C så ska jag logga in på deras hemsida med min E-legitimation och anmäla allt där, ENLIGT person nummer 1 som man pratar med på deras kundtjänst. Ja, men då var det klart.

Ett par dagar senare så ringer man kundtjänsten igen för att kolla så allt är OK, vanesak då det ALDRIG brukar funka på första försöket. Men då så får man veta att NEJ det går inte att göra något via deras hemsida fast det enda dom gör är hänvisar dit. Nej, man MÅSTE alltid ringa dom för att anmäla sjukdom och diverse saker, säger person nummer 2. Ok, men då gör vi så istället.

Ett par dagar senare så får man två kuvert från Försäkringskassan. Åhh, men just det. Man måste även fylla i 75blanketter och skicka in till dom och de har en handlägngingstid på 6 veckor, för så lång tid tar det tydligen för deras personal att öppna ett brev och slå in i deras stenåldersdatorer att en person är sjuk. Dom skickar även med skit om att man måste ha intyg från dagis/skola att barn är frånvarande men MITT barn går ännu inte på dagis så man ringer om det med och man ringer flera gånger för att det alltid är olika info man får beroende på vem man prata med. Iaf, enligt person nummer 3 på kundtjänst så ska dessa papper INTE skickas in men enligt peron nummer 4 så ska dom skickas in med info om att barn är hemma då ordinarie vårdare är föräldraledig. SCREW YOU !


Kommentarer
Postat av: MLee

hahahaha va rolig du är! Jag tycker synd omer som fått krångla så !

2009-10-21 @ 20:33:03
URL: http://mlee.blogg.se/
Postat av: Mimma

MLee: dom är ju helt värdelösa. fattar inte ens vad dom är till för haha

2009-10-22 @ 13:10:36
Postat av: frida persson

men jag håller med! Varför är dom så sena med att sköta grejerna över internet!? Att skicka hundra blanketter fram och tillbaka försenar ju allt och till slut kommer man ju knappt ihåg anledningen till varför man var tvungen att kontakta dom över huvud taget! Nu är ju inte jag mammaledig ;) men att fixa bostadsbidrag var ett jävla meck!

2009-10-23 @ 12:12:10
URL: http://frideliin.blogg.se/
Postat av: Mimma

Frida Persson: stenåldersdatorer? när de gör fel så får man varken någon kompensation eller dylikt men när det är nån stackars sate där ute som är ensamstående och skickar in någon blankett en dag för sent då är det hell liksom. de kör över folk. kanske skulle satsa på att utbilda personalen så man inte får höra olika saker från alla man pratar med.

2009-10-26 @ 12:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0