SwineFlu

Nu har H skrämt livet ur mej, nästan. Jag var bombsäker på att jag skulle vaccinera mej men nu efter att ha hört att kvinnor som vaccinerade sej på 70-talet föder barn utan armar  och ben, att folk dör utav vaccinet mot svininfluensan för att det inte ens är testat  och annat dylikt, så är jag osäker. Jag vill ju då C är för liten för att vaccinera sej och immunförsvaret hos barn som är så små är ju inte det bästa. Om vi skulle träffa på nån som har svinis så skulle ju han troligtvis bli smittade. Men H vill ju inte vaccinera sej. Vad gör vi då? Då kvittar det om jag vaccinerar mej för då kanske H smittar C iaf. Vill ju även att C ska få syskon så småningom, friska syskon med ben och armar. Skulle nog älska dom lika mycket om det visade sej att det var något fel men you get the point. What to do?


Kommentarer
Postat av: frida persson

Jag ska inte vaccinera mig för att det är kvicksilver i vaccinet och det är ju giftigt! Sen har jag hört lite skräckisar om att det i framtiden kan komma värre och värre influensor och om man redan är vaccinerad så blir man resistent mot vaccinet och kan alltså inte vaccinera sig då. Men det vet jag inte om det är sant :P

2009-10-28 @ 10:35:18
URL: http://frideliin.blogg.se/
Postat av: Linda

hahaha, ja det går många historier om allt nu. Klart H ska vaccinera sej för er sons skull, annars är han ju bara dum. Alla som kan vaccinera sej borde göra sin plikt för de små och sjuka som av någon anledning inte kan!! Det här vaccinet är inte farligare än vanliga influensavaccinet tusentals tar varje år. Dessutom vaccinerar ni väl C på BVC vid 3 månader 5 månader och 1 år. Isf är dessa vaccin lika farliga och dåliga :)

2009-10-28 @ 10:56:15
Postat av: MLee

Gravida fick neurocidyn mot illamående, det var det som gjorde att barnen föddes utan armnar och ben.

Detta var på 60 talet och ahde inget med svininfluensan eller vaccinet att göra, så vaccinera dig du ;)

2009-10-28 @ 12:15:52
URL: http://mlee.blogg.se/
Postat av: Mimma

Frida: ja men han säger samma sak som du. det är kvicksilver i vaccinet men den där teorin om att kroppen blir resistent mot vaccinet i framtiden, den köper jag. vi kommer ju aldrig tåla något om man ska ha vaccin för minsta lilla grejj. men sen när man har barn så blir man mer orolig än annars.



Linda: jo, han har ju fått alla sprutor som han ska ha men är så svårt att få H att ens tänka på saken. jag vill ju för Cs skull annars tror jag inte att jag hade gjort det. är ju bara en influensa som vilken som helst och det ska kroppen kunna klara av utan vaccin men då små barn knappt har bågot immunförsvar så är det ju svårare för dom, och självklart alla äldre, sjuka osv.



Mlee: hehe ska jag berätta för honom. har du gjort det än?

2009-10-28 @ 13:57:23
Postat av: sandra

Här får du lite länkar så du kan läsa lite om vaccinet.

http://www.svininfluensan.com/

http://www.smittskyddsinstitutet.se/

http://www.who.int/csr/disease/swineflu/en/index.html

http://www.cmef.eu/

Själv var jag inte så sugen på att vaccinera mig trots att jag är i en riskgrupp. Efter att ha läst på en del har jag nu bestämt mig för att inte göra det heller.

Vaccinet är för nytt och otestat sen att de bröt flera lagar för att få fram det och har avsagt sig allt ansvar från biverkningar mm gör att jag inte känner mig så sugen.

Sen att det finns läkare mm som inte tänker vaccinera sig eller sina barn är ju ett ganska starkt argument imot det.

Men som sagt läs och bilda dig en egen uppfattning...

2009-10-28 @ 22:35:39
URL: http://sandiebell.blogg.se/
Postat av: Mimma

Sandra: ja, är ju till och med folk man känner som jobbar inom vården som ska strunta i att ta det för de tycker det är så konstiga biverkningar...

2009-10-30 @ 15:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0