We're Going To Bermuda

När jag var och fikade med L och A i måndags så satt vi och bläddrade i resekataloger som vi precis hade hämtat från resebyrån. L och A ska iväg någonstans men vet inte vart ännu. Jag tycker dock att Mexico låter trevligt men kanske inte så bra med tanke på svinis och det var väl där svinis började härja eller? Annars så låter Dubai PERFEKT! Dubai är ett måste för alla som älskar att resa och ska självklart tvinga H att åka dit någon gång veeeeery soon.

TO THE POINT. Vi såg Bermudatriangeln på kartan när vi satt och bläddrade. H hade sagt något om det för ett tag sedan men jag trodde mest att det var ett skämt men så googlade jag det (Google är det bästa som finns, världens åttonde underverk). Fanns massa info men vet inte vilken teori man ska tro på. Det ska ha försvunnit över 75 flygplan och 2000 båtar där. Vissa påstår att det helt enkelt beror på vädret, andra tror att det är utomjordingar och sen så finns det en teori som säger att det bildas metangasbubblor i Bermudatriangeln, som har varit upp till 500m höga och då skapas ett stort hål i vattnet som båtarna faller ner i och denna bubbla får även flygplan att störta ner i havet. Hmm, skulle vilja se denna bubbla. Kanske inte IRL dock, skulle nog inte vara så trevligt. Det konstiga är att man har hittat flera av fartygen och då är hela båten intakt med gods, djur och allt, BARA besättningen som saknas. CREEPY !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0