I Fake A Smile So He Won't See

Väntar på H som är iväg och köper snus och skjutsar hem L och A. Snus? Förstår mej verkligen inte på folk som snusar och han både snusar och röker. Rökning är till och med vidrigare än att snusa. Man har lust att ge alla små fjortisar, som tror att det är tufft att röka, en rejäl käftsmäll så hjärncellerna hamnar på plats och hjärnan börjar fungera igen.

Min farbror ligger på sjukhus sedan ungefär 6 veckor. Nästan hela den tiden har han legat nedsövd och kopplad till respirator då han inte är tillräckligt stark för att andas själv. Allting började med att han kände sej sjuk men blev hemskickad från sjukhuset (som ALLA nowadays). Det visade sej att han hade lugninflammation. För drygt två veckor sedan så kom det 6 läkare från Akademiska i Sthlm och hämtade honom med flyg. Där fick han ligga bland alla för tidigt (väldigt för tidigt) födda bebisar, kopplad till respirator och två ecmo lungor. Han är iaf tillbaka i Örebro nu. Men är fortfarande kopplad till respirator och fortfarande i samma skick som tidigare. Besökte honom för ett par dagar sedan och när jag gick in på rummet med pappa så letade jag efter min farbror men han var inte där. Jag undrade vem pappa gick fram till, någon som jag inte alls kände igen, som visade sej vara min farbror. De vet inte hur länge han kommer få vara kvar då läget inte har förbättrats. Läkarna förklarade att lugninflammation är livsfarligt för rökare och sa även att de endast har 3 såna här patienter per år. De sa även att alla som rökt i mer än 10 år har KOL men att de flesta inte vet om det själva.

Så finns det folk som posar med cigg och tror att dom är coola. Ja, oftast är det människor som inte vet bättre och tror att omgivningen uppfattar dom som tuffa. Men det enda man vet om dom personerna är att de antagligen har för få hjärnceller och luktar inte vidare fräscht.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0