Bulgariens Övergivna Barn

Jag har nog aldrig mått så här illa i hela mitt liv. H sitter här och tittar på teve och fastnade precis för ett program, Bulgariens övergivna barn. Det är så sjukt så man vet inte vart man ska ta vägen. Övergivna, undernärda barn som ingen bryr sej om. De bor på ett barnhem där personalen bara byter kläder på dom och sedan går därifrån och lämnar dom ensamma, liggandes i sängarna. Vissa är så dåliga så de kan inte ens ta sej upp ur sängen. 

Hur fan tänker folk? Ska man inte göra sitt bästa för att de ska ha det bra? Försöka göra deras liv så normalt som möjligt? Vad sägs om lite aktiviteter för barn? Vad arg man blir. Om personalen ändå valt att jobba där, för antagligen är det ingen som tvingat dom, så kan de väl anstränga sej lite. Tänk om det var deras barn.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Näe den randiga kavajen är från H&M :)

2010-03-13 @ 15:05:19
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Anja

Svar:

Haha, exakt! Min bästa idé någonsin att ha frossardag ;) Haha.

2010-03-13 @ 18:40:10
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: Mimma

Sandra: varflr hittar inte jag den =(



Anja: ja det bästa jag gjort med =)

2010-03-20 @ 12:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0