There Goes My Hero

Helt ärligt, jag har kommit fram till vem/vilka personer som är mina heroes. Mammor, men inte vilka mammor som helst utan såna som har fler än ett barn. Skumt det här låter men jag menar, jag tycker att det är tidskrävande och ett heltidsjobb eller mer som ett 24/7 jobb med ett barn och så finns det personer som klarar av flera barn samtidigt. Det finns säkert pappor som är hemma och har hand om två eller flera barn när mamman jobbar men är nog inte särskilt vanligt men det kommer nog det med. Men om jag tittar tillbaka på den här veckan, har varit uppe mellan fem och halv sex varje dag och imorse blev det kl fyra för C hostade så mycket så stackarn grät då är det ju bara att gå upp och inget mer med det. Men man är så trött, ibland känns det som att det enda man tänker på är att få sova. Sovmorgon, what the hell is that? För det har jag glömt.

Anyways så käkade vi lunch på Colloseo idag, jag och mina älsklingar. Sedan hade vi ett läkarbesök så C kunde få hostmedicin i hopp om att han ska bli kvitt den jobbiga hostan och få sova om nätterna. Blev även en trip till Örebro och nu sitter jag här framför datorn och äter vattenmelon, världens godaste ! H är iväg en stund då vi egentligen skulle iväg och grilla men vill inte utsätta min lilla bebis för det när han är sjuker. Han mår som bäst när han får sova i sin egen säng då.

Kommentarer
Postat av: Linda

På nåt konstigt vis är det ändå lättare med 2 små, de underhåller varann så mycket. Blir inte så mycket dubbelt, spelar lixom ingen roll om man ska ge 2 mat eller 1. Man sitter ju ändå vid bordet... Är väl mest när man ska iväg och måste klä 2 osv, spec med en som är så trotsig så man snart rycker av sej håret ;)

Men snart är C över 1 år och då blir det lite lättar med det mesta, tills de närmar sej 2 och blir sjukt trotsiga :)

2009-07-12 @ 08:27:35
URL: http://lindamagnus.blogg.se/
Postat av: Mimma

Linda: hehe du får det att låta så enkelt men har så svårt att tänka mej att det kan vara så men man vet ju aldrig om man inte har två små själv kan jag tänka mej. hehe, ja en kompis dotter är bara 16 månader och det går liksom varken att få ner henner i barnvagnen eller matstolen om man inte hjälps åt hehe, så tydligen kan det här med trotsåldern komma rätt tidigt, hoppas inte C får för sej att göra nåt sånt :P

2009-07-13 @ 10:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0