Back To Work

Har man otur med försäkringskassan, som jag, så kommer man nog aldrig mer bli sugen på att skaffa barn. Förstår inte vilka personer dom anställer eller vilka system dom använder sej utav. Jag anmälde för ETT HALVÅR sedan hur länge jag skulle vara mammaledig och det gick igenom deras datasystem men NU ETT HALVÅR SENARE så ringer nån hjärndöd människa och säger att jag har två dagar kvar så mina dagar räcker till 5:e november och inte 20:e december som jag hade anmält. MEN VARFÖR RINGER MAN INTE SÅ FORT SOM MÖJLIGT OCH INFORMERAR OM DETTA? För det är väl ändå deras jobb, eller? Det är väl ändå det de får betalt för att göra? Nej, de passar på att vänta till den 3:e november och ANTAR att jag kan ringa min arbetsgivare och säga "hej, imorgon vill jag börja jobba" och de ANTAR att man kan ringa dagis/dagmamma och säga "hejhej, min unge behöver dagisplats NU, för han har ingenstans att ta vägen annars då jag börjar jobba på måndag". Det enda försäkringskassan är bra på är att köra med folk. När de gör något fel så är det skitsamma för de är ju inte deras vardag som det påverkar utan någon annan stackare som får leva med det.


Kommentarer
Postat av: l

idioterGRRRRR

2009-11-04 @ 13:03:49
Postat av: Linda

Försäkringskassn är ju så inkompetenta att man blir mörkrädd!! Man kan inte lita på dem alls, jag tar ut varje månad med e-leg istället för att ha hundra koll själv. Annars kan nog vad som helst hända, tyvärr!!

2009-11-05 @ 11:13:47
Postat av: Mimma

L: hatar mest av allt



Linda: ja, alla har tydligen problem med dom. jag jobbade ju på wickan under tiden som jag jobbade på Transcom, dom tyckte inte att jag hade rätt att räkna med det i årsinkomsten när de skulle räkna på mammapengarna fast det är med i min årsinkomst. de tyckte att det bara var ett extrajobb. kvittar väl hur många jobb man har, allt ska ju räknas.

2009-11-06 @ 13:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0