For Every Loveletter Written There's Another One Burned

Händelserik helg, minst sagt. I lördags gick jag och C upp vid halv sju på morgonen och började förbereda för kalaset. Vi bjöd på potatisgratäng, nybakat bröd, burek (mammas köttfärspaj), grillade kyckling, korv, nuggets och ris till barnen, lamm, tre tårtor mm. Detta skulle ju ändå mätta tjugo magar. Jätte trevligt kalas.

H drog ut på kvällen med ingen mindre än svärfar och MIN pappa. Hur ofta är min pappa ute liksom? Men han hade trevligt iaf. H skulle ju ta C på söndag morgon så jag kunde städa och förbereda inför barnkalaset som vi hade på söndan men nope han var fortfarande full så jag och C fick klara oss själva. Drog även till Kronis och handlade. Vi bjöd barnen på Musse Pigg våfflor, som verkade vara väldigt omtyckta, med sylt och glass och vi vuxna tryckte i oss tårta och kaffe. Eller alla vuxna utom jag. I lördags så drog alla strax efter elva på kvällen och det var först då som jag fick smaka på tårtan. Fick även trycka i mej massa alvedon då jag stått och diskat i typ 4 timmar så mina ben och rygg var helt slut. Blev ju inte bättre av att H kom vid klockan ett och använder inte nyckeln utan knackar på dörren tills jag går upp och öppnar. Nej, jag var inte arg. Inte ens när han står i köket och ropar dit mej. Jag som tror att det hänt nåt hoppar upp ur sängen och praktiskt taget springer till köket men det var inget fara, H ville bara att jag skulle skära bröd åt honom för han var hungrig. Nej, han blev inte alls bortskämd när han var yngre.

Anyways så är jag sjuk nu. Världens huvudvärk, antagligen pga att jag knappt fick sova i helgen, och magvärk men får hoppas på att C är snäll resten av dagen, vilket troligen inte kommer hända då vi har 1-årskontroll vid två och han kommer få spruta då.


Kommentarer
Postat av: l

men inga kals nu förens november haha:)

2009-09-30 @ 10:16:59
Postat av: Mimma

L: nope, som tur är. men då har jag två samma dag ist =(

2009-10-02 @ 14:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0